15.1.2024

Työpaikkailmoitus: Yhteisömanageri

Etsimme joukkoihimme omistautunutta yhteisömanageria. Oletko se sinä? Tutustu lisää ja jos innostuit, lähetä meille avoin hakemuksesi mahdollisimman pian.

Software Finland ry on voittoa tavoittelematon yhdistys, yritysjohdon yhteisö ja ohjelmistoalan suunnannäyttäjä. Työmme vaikuttaa merkittävästi suomalaisten ohjelmistoyritysten menestykseen globaalissa kilpailussa. Yhteisössämme on mukana yli 600 softayritystä ja joukko kumppaneita, ja etsimme nyt tiimiimme omistautunutta yhteisömanageria.

Työpaikan sijainti: Helsinki, osan tehtävistä voi toteuttaa etänä.

Tehtäviisi kuuluu:

• Yhteisön hallinta ja kehittäminen: Olet yhteisömme sydän, joka työskentelee 600 jäsenyrityksemme ja 2000 johtajamme kanssa.
  • Tapahtumien järjestäminen: Suunnittelet ja toteutat sekä verkossa että paikan päällä järjestettäviä koulutuksia ja tapahtumia. Tehtäviisi kuuluu puhujien valinta ja valmentaminen, esitysten tarkistaminen sekä tapahtumapaikan järjestelyt. Huolehdit klubien, kuten HR-asiantuntijoiden ja SaaS-liiketoiminnan johtajien, aktiivisesta yhteistyöstä ja tuesta.
  • Sosiaalisen median hallinta sekä blogiyhteisö: Suunnittelet ja toteutat julkaisuja eri sosiaalisen median kanaviin ylläpitäen aktiivista ja osallistavaa läsnäoloa jäsenistömme ja laajemman yleisön kanssa. Vastaat blogiyhteisömme hallinnasta ja aktiivisuuden ylläpitämisestä, ja tuet bloggaajia sisällöntuotannossa.
  • Kumppanuussuhteiden hoitaminen: Huolehdit yhdistyksen kumppanisuhdeverkostosta ja edistät heidän asiantuntemuksensa hyödyntämistä jäsenyritystemme hyväksi.

Odotamme sinulta

• Kokemusta tapahtumatuotannosta ja yhteisöllisestä toiminnasta.
  • Hyviä sosiaalisia taitoja ja kykyä tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa tiimissä sekä yhteisössämme laajemmin.
  • Oma-aloitteisuutta, itsenäisyyttä, kykyä ja halua oppia, sekä taitoa hallita monipuolisia tehtäviä ja pysyä aikatauluissa.
  • Viestintä- ja markkinointitaitoja (mukaan lukien erilaiset työvälineet), kokemusta aktiivisesta somepresenssistä sekä myynnillistä otetta tekemiseen.
  • Sujuvaa suomen kielen taitoa, englannin osaaminen on myös hyödyksi.
  • Tehtävässä auttaa tietämys ohjelmisto/IT-alasta, alan yrityksistä ja yrittäjistä tai ainakin halu oppia niistä lisää!

Mitä tarjoamme

• Mahdollisuuden vaikuttaa suoraan suomalaisen ohjelmistoalan kehitykseen ja kilpailukykyyn.
  • Innostavan ja tukevan työympäristön, jossa pääset osaksi tiivistä tiimiä.
  • Mahdollisuuden oppia toimialasta, joka pyörittää maailmaa sekä oppia kokeneilta kollegoilta. Mahdollistamme myös oman osaamisen kehittämisen sekä uuden oppimisen halusi ja tarpeen mukaan.
  • Yhdistystoiminnassa kilpailukykyisen palkan (3600 €/kk) ja joustavan työn, joka on mahdollista yhdistää eri elämäntilanteisiin.

Tiimi, jossa kanssa työskentelet

Uutena yhteisömanagerina pääset osaksi kohta seitsemän ammattilaisen tiivistä tiimiämme: Työskentelet läheisesti koulutusten, tapahtumien ja kumppanien osalta toimitusjohtajamme Rasmuksen kanssa, joka on kokenut yrittäjä IT-alalla ja edustanut Suomen ohjelmistoalaa yli 10 vuotta. Läheinen työtoverisi on myös markkinointivastaavamme Satu, jonka kanssa toteutat markkinointia ja viestintää jäsenille sekä muille sidosryhmille. Lisäksi teet yhteistyötä jäsenyyksistä ja uusien jäsenten hankinnasta vastaavan Aben kanssa. Hän on usein paikan päällä avustamassa tapahtumissa ja suunnittelette yhdessä esim. SaaS-klubin reissuja kansainvälisiin tapahtumiin sekä kartoitatte uusia potentiaalisia jäseniä. Tiimissämme työskentelee myös Sara, joka hoitaa taloushallintoa sekä Mimmit koodaa -ohjelman parissa Milja ja Sanna, joiden kanssa teet ajoittain yhteistyötä yrityskumppanuuksien sekä tapahtumien tiimoilta.

Hakuprosessista

Jos yhteisömanagerin paikka on sinua varten, lähetä avoin hakemuksesi sähköpostitse osoitteeseen rekry@softwarefinland.fi. Lisätietoja tehtävästä saat ottamalla yhteyttä toimitusjohtaja Rasmus Roihaan, 0400-180434 tai Milja Köpsiin 040-152 5154. Jos emme vastaa, lähetä SMS/WA, niin palaamme pikimmiten. Huom. Onko sinulla osaamista ja kokemusta, jota yllä ei tullut mainittua, mutta koet, että se on hyödyksi yhteisömanagerin tehtävissä? Kerro meille siitäkin!

Haku on avoinna, kunnes sopiva ehdokas löytyy. Tule mukaan tiimiimme ja auta suomalaisia ohjelmistoyrityksiä saavuttamaan kansainvälistä menestystä!

Tule

Mukaan

Software Finland ry:n jäsenenä liityt elinvoimaiseen softa-alan yhteisöön, jossa opit huippuosaajilta, pääset jakamaan kokemuksia muiden yrittäjien ja johtajien kanssa, sekä kasvattamaan bisneksen kannalta elintärkeää verkostoasi.