Bitesize: Näin softa-alan yritykset hoitavat mediapelin ja kriisit

Alkaa: 02.05.2024 klo 08:30
Päättyy: 02.05.2024 klo 09:00

Tässä tilaisuudessa syvennymme Ohjelmistoalan markkinointi- ja viestintäkyselyn tulosten pohjalta softa-alan yritysten mediasuhteisiin ja kriisiviestintään.


Asiantuntijana toimii yrittäjä Aino Pajukangas viestintätoimisto Aivelasta. Hän on 25-vuotisen uransa aikana auttanut lukuisia teknologiayrityksiä markkinointiviestinnän strategisessa suunnittelussa.

Tilaisuudessa käymme läpi Software Finlandin ja viestintätoimisto Aivelan viime vuonna toteuttaman Ohjelmistoalan markkinointi- ja viestintäkyselyn ennen julkaisemattomia tuloksia softa-alan yritysten mediaviestinnästä ja varautumisesta kriisitilanteiden viestintään.

Tilaisuus on räätälöity erityisesti softa-alan markkinoinnista tai viestinnästä vastaaville ammattilaisille, yrittäjille, toimitusjohtajille sekä muille, jotka ovat kiinnostuneita saamaan yritykselleen ansaittua näkyvyyttä mediassa ja hoitamaan kriisiviestinnän hallitusti. 

Aiheeseen johdatellaan esittelemällä tutkimustulokset siitä, miten softa-alan yritykset hoitavat kriisiviestintää ja mediasuhteitaan. Osallistujat saavat vinkkejä ja parhaita käytäntöjä siitä, miten kriisiviestintään on syytä varautua sekä mitä journalistien kanssa toimiessa kannattaisi ottaa huomioon.

Tämä tapahtuma on sinulle jos:

  • Haluat tietää, miten muut saman alan yritykset ovat varautuneet kriisiviestintään ja miten muut toimivat median kanssa.
  • Haluat ymmärtää, miten kriisiviestinnän voi hoitaa hallitusti.
  • Kaipaat käytännön vinkkejä, miten saada yritykselle ansaittua näkyvyyttä mediassa.

Tule verkostoitumaan muiden softa-alan johtajien kanssa ja jakamaan kokemuksia markkinointiviestinnästä!

Tilaisuudessa äänessä

Aino Pajukangas

Aino Pajukangas on viestintäyrittäjä, joka on yli 20-vuotisen uransa varrella työskennellyt suomalaisen yrityselämän näköalapaikoilla toimittajana, tiedottajana sekä viestinnän johtotehtävissä valtakunnallisissa, monikansallisissa ja paikallisissa yrityksissä.

Asiakkaat yleensä kääntyvät Ainon puoleen, jos he eivät saa sidosryhmiään ymmärtämään tuottamaansa arvoa eli heidän viestinsä kaipaa kirkastamista, jos he eivät ehdi tai osaa itse tuottaa tehokasta sisältöä verkkosivuille tai somekanaviin, kun he tarvitsevat apua ja ohjausta somen, erityisesti LinkedInin, käytössä tai jos he haluavat saada viestinsä esiin journalistisessa mediassa.

Vapaa-aikanaan Aino kirjoittaa esikoiskirjaansa, treenaa salilla, kuuntelee äänikirjoja sekä samoilee koiransa kanssa luonnossa.


Jaa tapahtuma

Katso myös nämä

Jäseniltä kuultua

Tule

Mukaan

Software Finland ry:n jäsenenä liityt elinvoimaiseen softa-alan yhteisöön, jossa opit huippuosaajilta, pääset jakamaan kokemuksia muiden yrittäjien ja johtajien kanssa, sekä kasvattamaan bisneksen kannalta elintärkeää verkostoasi.