Jos softafirmaa kasvattaa mutu-tuntumalla, on menestys kiinni hyvästä tuurista. Onnistumisen todennäköisyyttä voi huomattavasti parantaa, kun päätöksenteko perustuu käytännölliseen dataan. Sama pätee markkinoinnin arviointiin.
Kriittinen osa softafirman tuottavaa markkinointia on konversio-optimointi. Sitä tehdään, jotta verkkosivujen liikenteestä saadaan enemmän hyötyä ja mahdollisimman monesta vierailijasta asiakas.
Konversio-optimoinnissa olennaista on selvittää sivuston kipukohdat: Mitä siellä pitää muuttaa, jotta vierailuille asetetut toiminnalliset tavoitteet, kuten uutiskirjeen tilaaminen tai tuotteen osto, toteutuisivat paremmin.
Miten omalle firmalle varmistetaan parhaat mahdolliset markkinointitulokset? Tule kuulolle 13.9. kun markkinoijien markkinoija, Peter Sandeen, kertoo:
Tervetuloa! Tilaisuus on tarkoitettu etenkin softayritysten myynnistä ja markkinoinnista vastaaville sekä muille yrityksen kasvattamisesta innostuneille. Ilmoittaudu mukaan linkistä alla.
Peter Sandeenia kutsutaan usein ”markkinoijien markkinoijaksi”, koska yli puolet hänen asiakkaista ovat markkinoinnin asiantuntijoita. He palkkaavat hänet ymmärtääkseen paremmin, mikä motivoi ihmiset ostamaan heiltä, mikä erottaa heidät parhaiten kilpailijoista ja mikä vaikuttaa heidän tuloksiinsa eniten. Lähes kaikki hänen asiakkaat ovat englanninkielisestä maailmasta ja toimivat globaaleilla markkinoilla. Peterin lähestymistapa perustuu yli vuosikymmeneen konversio-optimointia eli sen tutkimiseen, mikä vaikuttaa markkinointituloksiin johdonmukaisimmin.