Menesty kansainvälisessä liiketoiminnassa

Alkaa: 22.10.2024 klo 09:00
Päättyy: 22.10.2024 klo 10:00

 

Softayrityksen kansainvälistyminen on merkittävä askel, mutta samalla täynnä haasteita. Moni yritys lähtee innolla mukaan, mutta vain harva onnistuu. Jotkut jäävät jumiin jo suunnitteluvaiheessa, toiset kompastuvat toteutuksessa ja kolmannet eivät pääse koskaan toivomiinsa tuloksiin. Mikä tekee kasvusta kansainvälisille markkinoille niin haastavaa? 🤔

Kansainvälistyminen vaatii strategista osaamista, oikeat työkalut sekä yhtenäisen ymmärryksen yrityksen sisällä siitä, mitä kansainvälinen kasvu edellyttää. Erityisesti softa-alalla kilpailu on kovaa, ja menestyminen vaatii tarkkaa suunnittelua, ymmärrystä kohdemarkkinoista sekä kykyä rakentaa tehokas myynti- ja markkinointikoneisto kansainvälisille markkinoille. ⚙️

Olitpa jo aloittanut kansainvälistymisen tai vasta harkitsemassa ensimmäisiä askeleita, tule kuulolle 22.10. klo 9! Studioomme saapuu käytännön kokemuksia ja valittuja vinkkejä jakamaan kaksi kokenutta asiantuntijaa, jotka ovat tehneet kansainvälisen liiketoiminnan kasvattamisesta totta.

Äänessä kokeneet asiantuntijat

Tilaisuudessa ovat äänessä ja kokemuksia jakamassa kansainvälistä liiketoimintaa menestyksekkäästi rakentanut Antti Jukarainen (HeadPower) ja kansainvälisen myynnin kouluttaja ja konsultti Erkki Tuomi (ProGrowth Consulting). Saat Antin ja Erkin johdolla tietää, mitä kv-myynnin ja -markkinoinnin menestys oikeasti vaatii. Tilaisuuden moderoi Software Finlandin Rasmus Roiha.

Miksi osallistua?

Keskustelun aikana saat vastauksia menestyksen kannalta olennaisiin kysymyksiin, kuten:

  • Kannattaako kohdemarkkinoita tutkia ennen myynnin aloittamista?
    Opit siis tunnistamaan markkinoiden tutkimisen edut sekä mahdolliset sudenkuopat, jos jätät sen tekemättä.
  • Kuinka partneriverkostot ja kumppanuudet voivat vauhdittaa kansainvälistymistäsi?
    Eli miten rakentaa strategisia kumppanuuksia ja hyödyntää niitä myynnin ja markkinoinnin tukena.
  • Kuinka saan ulkomaisen asiakkaan tai partneriehdokkaan kiinnostumaan meistä?
    Miten pieni tuntematon suomalainen ohjelmistotalo voisi olla kiinnostava ulkomaisen asiakkaan tai partnerikandidaatin näkökulmasta.
  • Onko nyt oikea hetki aloittaa kansainvälistymisen suunnittelu?
    Kannattaako suunnittelu aloittaa mahdollisimman aikaisin vai vasta silloin, kun ryhdytään konkreettisiin toimenpiteisiin?
  • Onko kansainvälistymissuunnitelma välttämätön vai pelkkää paperia?
    Opit myös, miten luoda toimiva kansainvälistymissuunnitelma, joka auttaa tekemään oikeat valinnat ja ohjaa toteuttamaan tavoitteiden kannalta kriittisimmät toimenpiteet.
  • Kuinka varmistan, että rahoitus riittää?
    Kyllä – Kansainvälisen kasvun rakentaminen vaatii yleensä lisärahoitusta. Tulorahoituksen ja omistajien sijoitusten lisäksi kannattaa hyödyntää varsinkin Business Finlandin rahoitusinstrumentteja.

Kenelle tilaisuus on tehty?

Tilaisuus on tehty varta vasten kasvuhakuisten softayritysten johdolle ja avainhenkilöille. Tilaisuus on suunniteltu erityisesti sinulle, joka haluat laajentaa liiketoimintaasi uusille markkinoille ja rakentaa kestävää kasvua ulkomaille.

Lämpimästi tervetuloa mukaan hakemaan käytännössä testattua tietoa, jonka avulla luotsaat yrityksesi kohti kansainvälistä menestystä! 🚀

Tilaisuudessa äänessä

Erkki Tuomi

Tulevassa tapaamisessa kasvukonsultti Erkki Tuomi jakaa omia kokemuksiaan ohjelmistotalojen kansainvälistymiseen liittyen. Erkki on aiemmin toiminut suurissa kansainvälisissä IT-taloissa ja vetänyt ohjelmistoalan startup-yritystä, mutta viimeiset 10 vuotta auttanut ohjelmistotaloja kasvuun ja kansainvälistymiseen. Pro Growthin Global Growth -koulutuksen on käynyt yli 50 yritystä.
Puheenvuorossaan Erkki käy läpi millaista asioita kannattaa ottaa huomioon, kun halutaan rakentaa kansainvälistä kasvua. Tutustu Erkkiin lisää Linkkarissa.


Antti Jukarainen

Antti Jukarainen opiskeli Otaniemessä, aloitti uransa rahoitusalalla, jatkoi tietoliikennesoftan parissa ja on nyt kriittisten infraverkkojen SaaS ja sisältöpalvelujen tarjoajalla. Ura on vienyt välillä perheen kanssa Suomesta Aasiaan ja vastuualueeseen on kuulunut Euroopan, Aasian ja joskus Afrikankin maita.
Antti on ollut Headpowerin toimitusjohtajana yli 10 vuotta. Yritys on kasvanut SaaS-mallilla tasaista tahtia 45 ammattilaisen asiantuntijayhtiöksi, jonka palvelut ovat välttämätön osa Suomen energia-, tietoliikenne- ja vesiverkostojen suunnittelua, rakentamista ja kunnossapitoa. HeadPowerin kansainvälistyminen on ollut agendalla viime vuosina.


Jaa tapahtuma

Katso myös nämä

Jäseniltä kuultua

Tule

Mukaan

Software Finland ry:n jäsenenä liityt elinvoimaiseen softa-alan yhteisöön, jossa opit huippuosaajilta, pääset jakamaan kokemuksia muiden yrittäjien ja johtajien kanssa, sekä kasvattamaan bisneksen kannalta elintärkeää verkostoasi.