Ohjelmistotuotteita hiotaan usein pitkään ja huolellisesti, erityisesti kuulemma täällä meillä Suomessa. Mutta kuinka usein pysähdymme miettimään, vastaako tuote aidosti asiakkaan todelliseen tarpeeseen? Tuotteistuksessa painopiste voi helposti siirtyä teknologian hienouksiin – ja asiakkaan näkökulma unohtuu.
Tässä webinaarissa käymme läpi, miten tekoälyä voi hyödyntää tuotteistamisen tukena – ei korvaamaan ajattelua, vaan avuksi rakentamaan asiakasymmärrystä, arvolupausta ja lopputuotetta.
Asiantuntijaksi webinaariin olemme pyytäneet Riitta Raesmaan, softapalveluiden tuotteistamisen ja markkinoinnin konkarin. Riitta esittelee webinaarissa mm. konkreettisen esimerkin softayhtiön tuotteistusprojektista, jossa tekoäly otettiin mukaan prosessiin onnistuneesti. Näet, miten tekoälyä käytettiin asiakastarpeiden tunnistamiseen ja miten se tuki markkinoille menon suunnittelua.
Tämä tilaisuus on suunnattu erityisesti ohjelmisto- ja IT-yritysten johdolle, liiketoiminnan kehittäjille ja markkinoijille. Emme sukella softankehityksen tekniseen puoleen, vaan keskitymme ”desktop-tuotteistukseen” osana innovaatio-, tuotteistus- ja markkinointiprosesseja.
☝️Kenelle webinaari sopii?
Jos tuotteistus ei vielä ole teillä systemaattinen osa arkea tai tekoäly ei ole ollut mukana prosesseissa aiemmin, saat tästä uusia näkökulmia ja konkreettisia vinkkejä.
Jos taas tuotteistus ja asiakasymmärrys ovat jo kirkkaalla tolalla – hienoa ja onnittelut! Olet kuitenkin lämpimästi tervetullut tutustumaan AI:n hyödyntämisen mahdollisuuteen tuotteistamisessa!
Olethan ajoissa paikalla. Tapahtumaa ei nauhoiteta. Se koetaan.
Riitta Raesmaa toimii pk- ja kasvuyrityskentässä konsulttina ja sparraajana. Hänellä on yli 30 vuoden kokemus markkinoinnista, viestinnästä ja liiketoiminnan kehittämisestä. Juuri nyt tekoälyn hyödyntäminen liiketoiminnassa on lähellä Riitan sydäntä. AI-mentorin roolissa hän on auttanut jo lukuisia organisaatioita.