Selvitimme yhteistyössä North Patrolin kanssa, mitä verkkokauppa-alustateknologioita Suomen suurimmat yritykset käyttävät.
Tutkimuksessa analysoitiin 299 verkkokaupan käyttämä teknologia. Valintakriteereinä olivat, että verkkokauppaa harjoittavan yrityksen liikevaihdon täytyy olla yli miljoona euroa ja verkkokaupassa tarjolla kohtuullisen kokoinen valikoima.
Katso millaisia alustateknologioita yritykset käyttävät 2020! Tutkimuksen tuloksia esittelee tekijätiimi North Patrolilta: Web & CMS / E-commerce Expert & Co-founder Perttu Tolvanen ja Digitalization Architect Heikki Toivo.
(2:29) Millaisia verkkokauppoja analyysi käsittelee?
(3:32) Verkkokauppa-alustojen markkinaosuudet Suomessa?
(4:33) Miksi Magento hallitsee?
(6:18) Mikä selittää räätälöityjen kauppojen ison osuuden?
(7:46) Miksi WordPressin osuus on noin pieni?
(9:37) Miksi pienten markkinaosuuksien tuotteita on niin paljon?
(14:55) Mikä oli yllättävää tämän vuoden tuloksissa?
(16:03) Miksi on yllättävää, että Magento1-verkkokauppoja on edelleen?
(19:20) Miksi Magento1-verkkokauppoja ei ole päivitetty?
(21:23) Mihin suuntaan markkinaosuudet ovat kehittymässä?