Markkinointi ei ole pelkkää mainosten tekemistä tai sosiaalisen median päivittämistä. Sen ytimessä on strategia: yrityksen pitkän aikavälin visio ja tavoitteet, jotka muovaavat kaikkia markkinointiponnistuksia.
Kuvittele strateginen markkinointi rakennuksen perustuksena. Ennen kuin voit asentaa ikkunoita tai maalata seiniä, sinulla on oltava vankka pohja. Ja kun perusta on valettu, voimme siirtyä sisältömarkkinointiin – talon viimeistelyyn ja sisustamiseen.
Strateginen markkinointi luo pohjan koko talolle. Se alkaa ymmärryksellä: kuka on kohdeyleisösi, mitä he haluavat ja tarvitsevat sekä kuinka voit erottua kilpailijoistasi. Tämä vaatii markkinatutkimusta, kohderyhmien tunnistamista ja kilpailuanalyysiä. Strategisen markkinoinnin avulla voit:
Kun strateginen suunta on asetettu, on aika valita värit sisältömarkkinointiin. Ajattele tätä vaihetta rakennuksen viimeistelynä. Se tuo lämpöä ja eloa taloon. Sisältömarkkinointi keskittyy tarjoamaan kohdeyleisölle arvokasta ja merkityksellistä sisältöä, joka vastaa heidän tarpeisiinsa ja kysymyksiinsä. Sen avulla voit:
Kun strateginen markkinointi ja sisältömarkkinointi toimivat yhdessä, ne muodostavat voittamattoman yhdistelmän. Strategia antaa suunnan ja sisältö elävöittää sen, luoden yhteyden yleisöön ja ohjaten heitä toimimaan.
Lähdet siis liikkeelle vahvalla strategisella pohjalla ja yhdistä se tehokkaaseen sisältömarkkinointiin, näin olet matkalla kohti menestystä. Muista, että talo ei ole koti ilman viimeistelyä ja sisustusta – samoin strategia tarvitsee sisältöä tuodakseen vision eloon.
Katso videotallenteemme. Saat konkreettisia esimerkkejä ja vinkkejä, kuinka yhdistää strateginen ja sisältömarkkinointi parhaalla mahdollisella tavalla. Älä jätä menestystäsi sattuman varaan vaan nappaa parhaat vinkit, joilla voit kasvattaa liiketoimintaasi ja olla askeleen edellä kilpailijoitasi. Tutustu videotallenteisiimme nyt ja ota askel kohti markkinoinnin huipputasoa!
Sähläten vai suunnitellen? Näin teet tavoitteellista markkinointia
Keskitymme markkinoinnin strategiseen suunnitteluun, ja kuinka tärkeää on asettaa selkeitä tavoitteita. Koulutus tarjoaa välineitä ja vinkkejä, joiden avulla markkinointiviestintä muuttuu hakuammunnasta tarkkaan osuvaksi työkaluksi. Kouluttajana Aino Pajukangas, Viestintätoimisto Aivela.
Katso tallenne ja opi, mistä lähteä liikkeelle:
Sisältömarkkinointi eli markkinointi asiakaslähtöisten sisältöjen avulla, on menestysresepti, jonka avulla herätät asiakkaan kiinnostuksen ja pidät hänestä kiinni. Haluatko tietää, miten voit muuttaa markkinointitapasi organisaatiokeskeisestä markkinoinnista asiakaskeskeiseksi sisältömarkkinoinniksi? Kouluttajana Aino Pajukangas, Viestintätoimisto Aivela.
Katso tallenne ja opi, mistä lähteä liikkeelle:
Olen Software Finlandin yhteisömanageri. Minulla on yli 6 vuoden kokemus yhteisöjen rakentamisesta. Intohimona luoda positiivisia ja kannustavia ympäristöjä, joissa jokainen tuntee olevansa kuullut ja arvostettu. Tavoitteenani on varmistaa, että jokainen yhteisömme jäsen saa parhaan mahdollisen kokemuksen ja pystyy hyödyntämään yhteisön tarjoamia mahdollisuuksia.
Nautin itsepäisen westien kanssa touhuamisesta, tuoreista kukkakimpuista, opiskelusta ja sunnuntaikävelyistä kahviloihin. Arvostan aitoja keskusteluja ja juttelen mieluusti kanssasi. Ota rohkeasti yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää tapahtumissamme tai haluat jakaa ajatuksiasi (tai toiveitasi) toimintaamme liittyen!
VinkVink: muista ilmoittautua tuleviin tapahtumiimme.